املاک و مستغلات

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر قیمت مسکن

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر قیمت مسکن بلاشک مهترین موضوع جامعه در حال حاضر می باشد.

شهادت آقای رئیسی وهمراهان و انتخابات زود هنگام

شهادت غیر منتظره رییس جمهور آقای رئیسی و همراهان شوک سیاسی و اقتصادی و اجتماعی جدیدی بر جامعه ایران وارد کرد علاوه بر اینکه موجب همسبتگی اجتماعی گردید ولی باعث ایجاد خلا سیاسی گردید که فضای اقتصادی را دچار ابهام گرداند که رییس جمهور آینده چه کسی خواهد شد؟

رییس جمهور آینده ایران چه کسی خواهد شد؟

گزینه های زیادی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آینده ایران مطرح می شود ولی در اینجا از نظر اقتصادی گزینه های ریاست جمهوری را به دو مورد تقسیم می کنیم :

1- گزینه محبوب جامعه : گزینه ریاست جمهوری اگر بدین گونه باشد که جامعه خاطره خوش مدیریت از او داشته باشد. اولا درصد مشارکت در انتخابات بالا خواهد رفت ثانیا اگر انتخاب شود انتظار افزایش قیمت ها و تورم حداقل در میان مدت ثابت خواهد ماند.

2- گزینه ناشناخته یا غیر محبوب : اگر گزینه ای ناشناخته باشد یا مردم از او خاطره بد مدیریتی داشته باشند. موجب افزایش قیمت ها و تورم خواهد شد.

تغییر مهم : انتخابات ایران و آمریکا از این به بعد در یکسال برگزار خواهد شد.

این دوره ریاست جمهوری ایران که به صورت زودهنگام و غیر منتظره برگزار خواهد شد یک تغییر مهم دارد و این مورد یعنی انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا از این به بعد در یکسال با فاصله چند ماهه از هم برگزار خواهد شد و این مورد در برآوردهای انتخاباتی جامعه تغییرات مهمی خواهد داشت.مثلا در حال حاضر بنا بر پیش بینی ها جامعه آمریکا خواهان یک گزینه ملی گرا است که احتمال دارد بر ایران فشارهای زیادی اعمال کند . و این مورد قطعا در انتخابات رییس جمهور ایران که قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا می باشد تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر رئیس جمهور آینده بر قیمت مسکن

ورای اینکه چه کسی رئیس جمهور آینده ایران شود با توجه به اینکه مسکن در یکسال گذشته تقریبا در رکود بوده است باید انتظار افزایش قیمت مسکن در اواخر تابستان را داشته داشیم . ولی انتخاب رییس جمهور محبوب یا غیر محبوب جامعه فقط شیب رشد قیمتی در حوزه مسکن را تغییر خواهد داد.

سخن آخر

قیمت مسکن در سال 1403 اگر با تورم سال گذشته نگاه کنیم امسال در سال 1403 افزایش تقریبی معادل تورم سال گذشته خواهد شد ولی این افزایش متناسب با نوع ،متراژ و منطقه مسکن متفاوت خواهد بود و حتی ممکن است در اکثر مواقع کاهشی و رکود باشد.